12.01.2004

Internet.abiline

Interneti populaarsus kasvab joudsasti. Internet on hea voimalus, kus reklaamida ja tutvustada oma kogudust voi organisatsiooni. Uuringud näitavad, et suur protsent inimesi hoidis just teadmatus voi valeinformatsioon eemal kogudusest ja kristlikust maailmast. Soovime näha muutust oma maal siis peame midagi ette votma inimeste teadmatuse ja väärate ettekujutustega.

2002 aastal toimus Tallinnas seminar: KRISTLANE ja INTERNET. Toome teieni ühe loenguosa kokkuvõtte.

Samuti on täheldatud, et mittekristlased on huvitatud meie usust ja tegemistest rohkem, kui me arvame seda. Tean oma kogemustest, kuidas meie kodukülas kardinad liikusid pühapäeva hommikuti ja salasilmad jälgisid koguduses käijaid. Andkem neile voimalus tutvuda meie usu, tegemiste ja elulaadiga. Interneti eeliseks ongi see, et inimesed saavad läbi kodulehekülgede justkui kiigata meie kogudustesse läbi virtuaalse eesukse. Tutvuda meie endiga, usu, opetuse, tegemistega. Samuti on internet on ideaalne koht, kus kristlikud organisatsioonid, ühingud ja seltsid saavad end tutvustada, levitada oma ideoloogiat ning selle läbi saada oma ridadesse uusi liikmeid.

Müüdid internetist:

Toeline kristlane ei käi internetis!
Nojah, seda arvad sina ja Jumal onnistagu sind. Aga koigile neile, kes arvavad teisiti: teretulemast reaalsesse maailma. Vana rahvatarkus ütleb, söö oled ära ja oksad sülita välja nagu ka koige rumalam lehm seda teha oskab. Kui su maja juures on kusagil prügikastid, siis ei tähenda see seda, et pead sinna kasti pugema ja seal kukerpallitama. Samas on osa kristlasi, kes internetti kasutades just seda silmas peavadki!

Internet on pimeduse kants.
Jah, seda ta teatud määral on. Kahju on, et internet on muutunud kohaks, kus paljud inimesed anonüümsetena arvavad, et voivad teha ja öelda, mida iganes soovivad. See on koht, kus paljud elavad oma südame kurjust ja mottetust lihtsalt varjatult välja. Aga koige selle juures, on inimesed otsimas ka sealt, seda mis rahuldaks nende südant ja hinge. Meie kristlased teame, et seda ei leia maailmast vaid ainult Jumala käest. Niisiis kehtib ka internetis reegel, näita valgust seal kus on pimedus.

Internet rüvetab usklikku!
Voimatu, samas voimalik! Jällegi, kui usklikul ei ole midagi muud teha, kui ronida prügikastides ja hullata seal, pole ime et see avaldab halba moju. Kindlasti ei ole kristlased mingid pühakud vaid peavad hoiduma anonüümsena jututubades flirtimise ja läbustamise eest ning muudest pahedest, millest on internetis voimalik osa votta.

Kas Jeesus oleks internetiga tegemist teinud?
Aga kindlasti. Ma ei kahtle hetkekski selles. Näiteks oleks oma mäejutluse internetti ülesriputanud voi midagi sarnast. Olen palju kordi jututubades evangeeliumi kuulutanud, noustanud ja vastanud küsimustele ja seda koike Tema armastuse ajendil. Loe lisa Fil.2:15

Internet on seotud märgiga 666
Hoides ennast kursis lopuaja teemadega ja ka märgi 666 tähendusega, ei ole ma midagi sarnast küll veel moistnud. Isiklikult seda ei usu ja samahästi on märk 666 toidupoes kaupade triipkoodil või veel hullem juhuslikul numbrijadal. Kas mitte toiduaineid osta? Märk 666 on omal ajal ja oiges kohas Piibelliku ettekuulutuse täitumine aga mitte selliselt interneti näol.

Usk ei vaja reklaami
Kes, seda väitis? Ajaloost näeme, et Jumal on kasutanud oma aja ühiskonna reklaami kandjaid ja kanaleid. Kuidas ta täna soovib oma häält kuuldavaks teha? Kuna usk on igavene ja me sonum samuti siis enamus on sellega rahul Aga, kuidas on lood koige selle edastamisega meie aja ühiskonnale.
Meie (kristlaste) üheks probleemiks ongi see, et me hoiame oma sonumit liiga palju kirikute seinte vahel. Seega pole ime, et teised täidavad selle koha rääkides meist, meie usust ja Jumalast asju, mis ei ole oiged.
Elus on asju, mis ei vaja reklaami. Ei ole aastatuhandeid vajanud ega vaja nüüd. Tänapäeva müügiturg ja selle strateegia on küllaltki kerglane, pealetükkiv ja petlik. Kindlasti ei saa kristlikus meedias kasutada samu printsiipe ja strateegiat 1:1. Näiteks ei saa me kasutada ohu müümise taktikat. Kas on oige reklaamida Jumala riiki? Moni voib küsida, milleks rääkida müügist, me ju ei müü midagi. Jah, me ei müü aga pakume siiski. Mida? Tutvustame ja pakume inimestele uut voimalust, kuidas elada Jumalas lepitatuna. Seda koike tasuta aga siiski hinnaga. Meie reklaamlause ei saa olema odavus, kiirus ja mugavus vaid midagi muud.

Loppsona
Kristlastel ei tasuks interneti poole pealt väga fantaseerida. Internet on nn. globaalne infovork, mis ühendab miljoneid arvuteid üle maailma. Internet on kommunikatsiooni vahend ning kuulub ka meedia struktuuri. Kui tuli televiisor siis algul pelgasid moned seda, kui neljajalgset olendit. Nonda on ka interneti suhtes. Kui internet on kuradist ja see rüvetab sind, siis peaks sa minema viskama ka oma televiisori, raadio, lauatelefoni, mobiiltelefoni.

Onneks Piibel ja terve kristlik maailmakäsitlus selline ei ole ja loodame, et sellise jaburdusse uskujad mõne aasta pärast enam ei ole.

Seminar: KRISTLANE ja INTERNET (2002 Tallinn)
Lektor: Antti Loodus (Kristlik Meedia esindaja)
Kristlik Meedia CopyRight

 




Lisa kommenaatr


Kirjuta kommentaar. Kommeteerimisel jäta meelde, et see on selle kodulehe külalisteraamat, kuhu on oodatud vaid väärikad sissekanded ja positiivne tagasiside. See koht ei ole tõesti negativismi aga ka kriitika jaoks. Kõik kommentaarid vaadatakse enne üle ja sobivusel lisatakse blogilehele. Lisatakse vaid Ees- ja Perenimega asjalikud kommentaarid, millel on sisu väärtust ja mis sobivad kodulehe suunitlusega. Anonüümseid kommentaare me ei lisa! Sinu E-maili lisamine on kohustuslik (spämmifilter) ning seda ei näidata teistele ega kasutata reklaamiks!